Infidel Infidel
1015
BLOG

TrójNitroToulen (TNT) na TU-154M

Infidel Infidel Polityka Obserwuj notkę 34

 Zwolennicy spiskowej teorii dziejów i wybuchów bomb w TU-154M będą mieli pożywkę a nawet namacalny niepodważalny dowód, że w tutce przewożono materiały wybuchowe. Informacja o znalezieniu śladowych ilości tych substancji została podana przez Prokuraturę Wojskową.

Probombowcy zrobią raban zamiast zapoznać się z właściwościami i przeznaczeniem trotylu i nitrogliceryny.

Z obydwoma substancjami miałem do czynienia. Trotyl jest materiałem kruszącym, używanym przez saperów do wysadzania mostów, a także zatorów kry w mroźne zimy. Jest materiałem o bardzo wysokiej temperaturze detonacji około 500 st. C. Do detonacji używa się sporych detonatorów, a sama kostka trotylu musi być w miarę spora na tyle, że wybuch jej na pokładzie samolotu rozerwałby go na strzępy.

Nitroglicerynę sporządzałem sam; szczęśliwie, że żyję. Otrzymuje się ją przez potrójne nitrowanie gliceryny w osłonie kwasu siarkowego. Domowym sposobem najłatwiej otrzymać co najwyżej dwunitroglicerynę, gdyż ostatni etap jest trudny i niebezpieczny. Raz mi się udało. Najczęściej jednak produkowałem tzw. bawełnę strzelniczą, powstałą z nitrowania prawdziwej waty bawełnianej w osłonie kwasu siarkowego. Istotnym jest, by do nitrowania użyć kwasu azotowego 63% oraz oleum kwasu siarkowego 96%.

Nitrogliceryna jest wykorzystywana do produkcji dynamitu, służącego do kruszenia skał w kamieniołomach.

Nitrogliceryna w postaci płynnej w dużym stężeniu jest bardzo niebezpiecznym środkiem wybuchowym, który może eksplodować poprzez wstrząs, więc samolot przewożący nitroglicerynę wyleciałby w powietrze na pasie startowym w Siewiernem.

Nitrogliceryna w niskim stężeniu jest używana jako składnik niektórych leków.

Wnioski:

1. Występowanie śladowe trotylu i nitrogliceryny w Siewiernym może być spowodowane faktem, że jest to przypoligonowe lotnisko wojskowe. Wszakże na polskich lotniskach Rosjanie zostawiali ropę do 2m w dół.

2. Do wysadzania samolotów używa się czeskiego Semtexu.

3. Nikt rozsądny nie użyje, ani nitrogliceryny, ani trotylu do wysadzenia samolotu, bo zostanie to tego samego dnia wykryte. Mogą wystąpić znaczne kłopoty ze zdalną detonacją w lecącym samolocie.

4. Zwolennicy wybuchów i miłośnicy Macierewicza niech przedwcześnie nie tryumfują.

Infidel
O mnie Infidel

Znudził mi się Jarosław Kaczyński. Nie znudzili mi się blogerzy, dla których tutaj czasem...rzadko wpadam Znudził mi się I. Janke, bo to jest jego biznes, wiec zamiast się samookreślić,lawiruje od prawa i z powrotem do prawa. Oglądam TVN,słucham TOK FM ponieważ sam umiem wyrobić sobie zdanie. Gazety Polskiej, Gazeta Polskiej Codziennie, Naszego Dziennika nie tykam bo tam na pierwszej stronie Sakiewicz. W domu nie powinno się pluć. Fale Bałtyku - kliknij po szum morza : ::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::: We własnej osobie

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka